svampplock UTAN svamp

Hallå!
Det är söndagseftermiddag & imorron är det skola igen då!
Idag vaknade jag upp hos tina ca klockan 13.00! Bara någon timme senare så bestämdes det att vi skulle ut i skogen på jakt efter svamp! Eftersom tina skulle ha innebandy match så följde Pia med ist! :)

Efter ha varit i skogen cirka 40 min gav vi upp eftersom min pappa hade gått vilse & lyckats tagit sig ut till den stora vägen fast typ 10 minuter bort ifrån de stället vi ställde bilen! Han hade allt fika med sig så inget fika blev det heller! Och ingen svamp heller det var helt uttorkat & inte en endste kantarell!
Påväg ut till vägen igen ser vi tre blåa Ikea-påsar med en varsin svart sopsäck i varje! Pia skojjade med mig att de låg lik i dom och att jag skulle gå fram & kolla! De slutade med att vi gick fram allehopa.. När vi kollade i den svarta påsen som låg närmast låg de massor av fryspåsar med massa ben & kött i! Jag började gråta & ringde tina som inte svarde eftersom hon spelade innebandy.. Vi åkte där ifrån hämtade upp pappa & åkte hem! När vi kom hem ringde vi polisen som sedan ringde tillbaka & berättade att de tydligen var ben från ett djur! Men det var ju fortfarande väldigt konstigt eftersom i en av de andra påsarna låg det ju lakarn & handdukar oav.. Skit läskigt! Men nu har ju iaf polisen tagit om det! Sista gånger jag ger mig ut i en skog iallafall!

en svamp jag hitta & tyckte va söt, HAHA!


K I S S E S,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0